Nostalgia senandung malam

Tut…Tut… Keretapi Senandung Malam mula bergerak perlahan setelah isi perutnya telah penuh diisi penumpang yang hendak ke Utara… Suasana di stesyen keretapi Johor Baharu amat sesak dengan manusia yang menanti menaiki keretapi yang menuju destinasi. Tidak ketinggalan mereka yang setia berniaga menjual makanan mahupun minuman kepada penumpang yang mahu membelinya.

Didalam gerabak A5, seorang penumpang wanita muda juga ingin ke Utara untuk berjumpa dengan keluarganya. Wanita muda itu kelihatan anggun dipadankan dengan baju kurung warna kuning cerah dan bertudung mengikut fesyen kontemporari tempatan.... Beliau kelihatan ayu dan menawan hati sesiapa yang melihatnya..Wanita muda itu bersandar ke dinding mungkin penat setelah meletakkan beg bagasi beliau dan mengemas katil tidurnya. Wanita muda itu menarik nafas lega setelah keretapi mula bergerak perlahan memulakan destinasi ke utara tanahair…

Namun dia sempat menjeling ke arah hadapannya dimana ruang duduk dan tidur itu masih kosong walaupun hakikatnya mungkin ada sesiapa yang akan mengisinya sebentar lagi..Kalau nasib dia baik,mungkin tempat itu akan kosong sepanjang perjalanan ke utara nanti...Perasaan seronok mula melanda dirinya kerana dia boleh menguasai kompartmen 2 penumpang itu dengan lebih selesa… Krekkk….Lamunan si wanita muda itu terhenti apabila pintu kompartmennya dibuka dan muncul seorang lelaki tua separuh abad dan bertanyakan kepadanya adakah kompartmen tersebut adalah betul seperti yang tertera dalam tiket yang dibelinya…

Timbul rasa kecewa kerana wanita muda itu akhirnya mempunyai penumpang yang akan bersamanya sehingga sampai ke destinasinya namun..melihatkan yang muncul adalah seorang lelaki tua separuh abad, si wanita muda itu berasa kasihan dan secara spontan membantu lelaki tua itu menarik begnya masuk kedalam kompartmen mereka. Lelaki separuh abad itu walaupun nampak tua namun dia mengenakan pakaian yang serba kemas mencerminkan beliau seorang yang berkerjaya dan educated. Lelaki itu menghadiahkan senyuman kepada wanita muda itu kerana membantunya… Assalamualaikum nak,..nama pakcik panggil aje Pak Man…lelaki separuh abad itu memulakan bicara.. Wanita muda itu menyambut sapaan lelaki separuh abad itu dengan senyuman yang menawan. Waalaikum salam pakcik, saya Asmah…

Tiada perbualan panjang diantara mereka namun ianya merupakan a good start didalam memulakan perbicaraan diantara dua insan yang baru kenal tadi.. Pak Man setelah meletakkan bagasinya ditempat yang sepatutnya pun duduk bersandar sambil termengah-mengah mungkin bagasinya pun sama berat seperti milik Asmah. Mereka berdua berpandangan dan sekali lagi sama-sama tersenyum melihatkan mereka berdua penat memikul bagasi masing-masing. Tiada istimewa yang berlaku sepanjang setengah jam perjalanan namun suasana hening diganggu dengan bunyi pintu kompartmen diketuk dan dimasuki oleh pegawai tiket yang akan memeriksa tiket penumpang dan mereka berdua tidak terkecuali untuk diperiksa.. Setelah pegawai tiket berlalu pergi, mereka sekali lagi bertentang mata dan kali ini Asmah memulakan bicara..

Pak Man ni memang asal utara ke?! Saya memang orang utara jelas Asmah yang kelihatan bersahaja dengan percakapannya.. Pak Man menjawab bahawa dia bukannya asal dari utara tetapi ke sana atas tujuan perniagaan dan berjumpa pelanggannya.. Asmah mula menceritakan tentang dirinya dan beliau memberitahu bahawa dia bekerja di Johor setelah mengikut suaminya bekerja di sana. Namun dia akan pulang ke kampong sebulan sekali untuk mengubat rindu terhadap ibu dan ayahnya yang kini menetap di Kuala Muda,Kedah..

Pak Man pula menceritakan bahawa dia berasal dari Johor dan dia sering ke utara sebulan sekali untuk urusan perniagaannya. Dia mempunyai 2 orang isteri dan anak seramai 10 orang hasil dari perkahwinan tersebut. “Saya baru sahaja melansungkan perkahwinan Januari lepas dan ianya merupakan pilihan keluarga”, balas Asmah. “Namun suami saya kini berada di Taiwan bekerja sebagai system analyst bagi syarikat multinasional negara dan dia berada disana sudah masuk 8 bulan”… “Apa jenis perniagaan yang Pak Man jalankan kat utara?!”, soal Asmah dengan penuh minat. “Mana tau Pak Man ni tokey beras ke atau tokey tebu bahagian utara”,usik Asmah yang jelas menunjukkan beliau amat berminat ingin tahu akan perniagaan apakah yang dijalankan oleh Pak Man di utara. “Pakcik ni menjalankan perniagaan akar kayu herba dan urut tradisional untuk lelaki dan wanita yang memerlukan khidmat pakcik”, jawab Pak Man. Beliau telah berniaga sejak 30 tahun yang lalu dan amat arif didalam hal herba dan urutan kesihatan.

Kenyataan Pak Man membuatkan Asmah excited dan kelihatan amat berminat dengan herba dan urutan kesihatan yang disebutkan oleh Pak Man tadi. Ini kerana Asmah amat berminat mengenai khasiat herba hutan didalam kaedah pengubatan moden. Kemesraan jelas kelihatan diantara kedua-dua insan tersebut dan Asmah amat menghormati Pak Man dengan pengalaman dan keistimewaan beliau didalam menjalankan perniagaan itu. “Pak Man ni buat urutan tradisional tu macamana pulak”?! soal Asmah. “ Pakcik mengurut untuk orang yang memerlukan khidmat pakcik dan selalunya mereka akan telefon pakcik untuk membuat appointment dan esok pakcik ada 3 orang client yang ingin berurut tradisional dengannya.” Hmmm…lumayan jugak ye business pakcik ni?! Bolehlah bagi nak menampung hidup pakcik dan keluarga…

Pakcik tak perlu risau anak-anak yang sebab semua dah dewasa dan paling bongsu adalah anak lelaki pakcik yang kini dah 6 tahun hasil perkahwinan pakcik dengan isteri kedua pakcik, Siti Halimah…. Asmah mendengar penuh minat apa yang diluahkan oleh Pak Man tentang perihal dirinya dan perniagaan akar herba dan urut oleh Pak Man…yelah dalam dunia yang moden ini, masih ada segelintir yang masih mengamalkan meminum kaedah pengubatan tradisional dan mengkehendaki urutan tradisional..

Setelah berbicara, Asmah meminta diri keluar dari kabin untuk menghirup udara sejuk ketika keretapi bergerak laju… Biar hilang rasa bosan dan untuk melepaskan segala kekusutan dalam fikirannya… Setelah sekian lama berdiri diluar kabin, Asmah mula memasuki kabinnya yang dikongsi dengan Pak Man…. Dilihatnya Pak Man telah berbaring sambil melelapkan mata… Mungkin penat sangat Pak Man dengan perjalanan yang memakan masa itu detik hatinya… Asmah pun turut melabuhkan punggung sendatnya yang masih berbaju kurung dan bertudung itu tadi…Hmmm….getus hatinya ingin menukar pakaian namun melihatkan Pak Man yang ada didalam kabin…dia terus mengubah keputusan agar menukarnya didalam tandas sahaja.

Asmah pun membuka beg pakaian yang dibawanya dan sesekali dia menjeling ke arah Pak Man yang masih lagi dibuai mimpi indah… Lirikan matanya terhenti seketika ke arah bawah pusat Pak Man yang menimbulkan perasaaan terkejut pun ada..pelik pun ada..Dilihatnya bayangan kejantanan Pak Man kini telah tegak walaupun belum pada tahap kekerasan maksimum..

Timbul rasa segan dan malu apabila dia terpandang akan kekerasan objek yang mengganggu pemandangannya itu.. Asmah memalingkan muka ke arah beg kecilnya semula untuk mengambil tuala kecil, sehelai baju t-shirt serta kain sarung yang dipikirkan sesuai memandangkan dia akan berada dalam kabin itu dengan masa yang amat lama kerana perjalanan yang jauh dari JB ke AS.


Asmah masih tidak dapat melupakan bayangan apa yang dilihat tadi terhadap kain pelikat Pak Man…terpejam celik dia cuba melupakan namun sifat naluri wanitanya yang normal kemudiaanya membisikkan sedikit rasa kagum akan apa yang dilihat walaupun Pak Man sudah berumur..

Patutlah boleh berbini dua Pak Man ni…detik hati Asmah walaupun dia sendiri kurang pasti namun pengalaman dia sebagai seorang wanita yang tahu serba sedikit mengenai lelaki dapat mengagak bahawa sudah tentu Pak Man ini gagah orangnya..

Manakan tidak..kalau tiang seri yang menghiasi pada bayangan yang dilihat sebentar tadi merupakan petanda Pak Man memang gagah dan penakluk wanita yang berjaya…

Tersenyum Asmah…Untung sesiapa yang jadi milik Pak Man keluhnya sendirian..

Asmah berlalu pergi dan terus ke tandas untuk menukar pakaiannya…Asmah kembali selepas 5 minit lamanya didalam tandas dan terus masuk ke dalam kabin…Dilihatnya Pak Man masih tidur dengan lenanya dan…tiang serinya amat keras dan tegak tidak tunduk walau seinci pun.. Wah!! Hebat Pak Man!! Masih keras utuh tidak kenal usia…Masih keras mencanak.. Walaupun tua namun kekerasannya ibarat keras seorang jejaka muda yang masih fresh dan sedia beraksi..

Asmah tidak mampu melepaskan pemandangan indah tersebut walaupun pada hatinya timbul perasaan berahi maklumlah dah hampir 8 bulan telaga buntingnya tidak diairi. Asmah cepat-cepat mengalihkan pandangannya dan terus berbaring atas katilnya…

Asmah terlelap sendiri sehinggalah dia tersedar jam menunjukkan sudah masuk 7.30malam. Lama dia terlelap dan apabila dia memandang ke katil sebelahnya,dilihatnya Pak Man sudah tiada diperbaringan…Mana pergi orang tua ni?!pikir Asmah melihatkan kelibatnya sudah tiada. Asmah bangun dari katilnya dan mengemas sedikit sebelom duduk bersandar ke dinding kabin yang membelakangkannya.

Selang seketika pintu kabin dibuka dan Pak Man masuk dengan membawa sebungkus plastic dan minuman tin yang dibelinya mungkin di kantin didalam keretapi itu.
“Haa..dah bangun pun nak”,tegur Pak Man kat Asmah. Tadi pakcik tak nak bangunkan anak memandangkan macam penat je.” tambahnya lagi.

‘Hmm..penat sangat pakcik,’balas Asmah yang kini sudahpun duduk bersimpuh menghadap Pak Man sambil membetulkan tudungnya yang kusut dan bajunya yang tidak terurus. Pak Man melihatkan sahaja perilaku Asmah yang merengek dan mengeliat macam anak kecil yang baru bangun dari tidur lagaknya.. Dilihatnya Asmah sememangnya amat jelita yang mempunyai wajah yang manis dan berkulit cerah. Tambahan pula potongan badannya yang ramping semasa dia duduk bersimpuh jelas membayangkan Asmah sememangnya amat jelita dan memiliki kecantikan asli yang boleh menggoda sesiapa jua yang memandang. Mata Pak Man terpaku memandang bahagian dada Asmah yang sedikit membonjol membayangkan bahawa apa yang terselindung amatlah besar tidak sesuai dengan tubuhnya yang kecil molek..

Pak Man terus memalingkan mukanya ke arah lain dan bertanyakan pula tentang perkara lain yang boleh membantunya melupakan akan apa yang dilihatnya sebentar tadi..Apa yang cuba Pak Man buat adalah untuk mengelak andai Asmah terperasan akan bonjolan keras pada kain pelikatnya yang mencanak seperti kayu hoki selepas melihatkan kerampingan pinggul dan kemontokan payu dara Asmah yang mendatangkan ghairah buat dirinya..Manakan tidak dia dapat mengawal kekerasannya itu kerana dia sendiri amat mudah teransang andai melihatkan pinggul wanita yang melebar lebih-lebih lagi jika aset bahagian dada yang membesar dan membidang sudah pasti akan menambahkan kekerasan pada tahap maksimum batang jantannya yang sudah banyak kali meneroka taman larangan wanita yang dikenalinya tidak kira yang masih berdara, bertunang mahupun yang sudah bersuami.. Pak Man sendiri menggunakan kepakaran urutannya untuk menewaskan benteng nafsu mana-mana wanita yang diurutnya dengan amat mudah tanpa perlu dimengeluarkan apa-apa bayaran selepas berlaku apa yang dia inginkan…

Setakat ini wanita yang diteroka taman larangannya semasa proses urutan pengubatannya tidak pernah sama sekali marah mahupun ingin melaporkan pada pihak berkuasa malah…mereka sendiri akan datang mengulangi kaedah pengubatannya yang kita sedia maklum akan berakhir dengan perasaan lega pada hati Pak Man setelah berjaya mengairi telaga bunting setiap pesakit yang memerlukan sentuhan urutannya.

Pak Man sendiri masih ingat akan Aida..seorang guru matematik yang berasal dari pantai timur yang mengajar di sekolah sekitar pekan Labis yang pernah berjumpa dengannya untuk berubat cara berurut memandangkan selepas melahirkan anak pertamanya...dia sendiri selalu berasa letih dan kurang bermaya. Ini menjejaskan akan kerjanya sebagai isteri sekembalinya dia dari sekolah dan akibatnya..selera suaminya berubah setiap kali dia bersama dengan suaminya..

Memandangkan dia perlu bebuat sesuatu..Aida berjumpa dengan Pak Man setelah diperkenalkan oleh seorang sahabatnya yang sendiri memuji kehandalan urutan Pak Man yang menyebabkan dirinya mampu mengandung setelah dimaklumkan dia tidak boleh berbadan dua oleh doktor yang mengubatnya..

Namun apa yang sebenarnya berlaku adalah..sahabat Aida telah disirami dengan air benih subur Pak Man yang berjaya memperdayakan bahawa ruang peranakannya yang amat sempit dan memerlukan urutan yang berkesan. Setelah diurut tubuhnya, Pak Man berjaya mengurut saluran peranakan dengan menggunakan jari dan…seterusnya menggunakan batang kejantanannya yang berkesudahan sahabat Aida amat ketagihkan akan kekerasan dan hayunan tanpa henti Pak Man yang amat lama dan padu.

Aida setelah diurut rapi oleh Pak Man telah diberitahu bahawa dirinya telah diilmu oleh sahabatnya yang ingin merampas suami kesayanngannya. Aida yang pasrah dan tidak mahu dirinya diperlakukan andai suaminya berubah angin ingin mencari pengganti terus setuju untuk diurut cara batin agar apa yang diilmu hitamkan oleh sahabatnya dapat dibuang terus..

Setelah berjaya mengangkangkan Aida yang dalam proses pengubatan..dirinya dihembus lembut oleh Pak Man yang menggunakan jampi serapah untuk menundukkan Aida agar mudah untuk Pak Man untuk meneruskan aktiviti penghabisan iaitu melakukan pasak keras ke atas taman larangan Aida

Aida yang lemas dalam hembusan tersebut tidak sedar bahawa dalam kesedapan dan kelemahan itu..Pak Man telah pun melakukan pasakan sepenuh-penuhnya batang kejantanannya kedalam taman larangannya..Pak Man mengambil masa hampir sepanjang petang memaku keras dan seterusnya melepaskan benih subur kedalam telaga bunting Aida yang menyaksikan jeritan nikmat oleh dirinya.

Pak Man tersedar dari lamunannya…Hmmm indah sungguh peristiwa tersebut mana tidaknya..sehingga kini Aida masih datang berjumpa dengannya tanpa segan silu meminta untuk digagahi semahunya paling kurangpun dalam seminggu 3-4 kali…

Itu belum lagi wanita lain yang juga datang untuk meminta bantuan kaedah pengubatan Pak Man yang amat berkesan menghilangkan rasa gelisah mahupun penat. Apa yang pasti dalam proses pengubatannya itu Pak Man akan beroleh kesedapan merasa betapa hebatnya setiap wanita yang digagahinya.

Asmah terpandangkan akan bonjolan pada kain Pak Man…dia terperasan akan apa yang terpacak pada kain Pak Man dan oleh kerana malu dia pun terus memalingkan muka ke arah berlawanan agar tindakannya itu tidak disalahertikan atau ditafsirkan oleh Pak Man.

Namun…palingan Asmah itu disedari oleh Pak Man ada mahu sahaja dirinya untuk menunjukkan kepada Asmah betapa keras akan batang kejantanannya yang kini amat dahagakan kemutan mahupun gelekan oleh si wanita. Kepalanya bermain ligat bagaimana hendak dimulakan bicara dan biarlah penghabisannya adalah rasa puas dirinya setelah berjaya melepaskan benih suburnya kedalam telaga bunting wanita yang duduk didepannya itu...Keluhan kecil Pak Man diselangi dengan jelingan kearah bonjolan dada dan pinggang Asmah yang ramping itu yang menyebabkan kekerasan batang jantannya tidak mahu turun sejak awal tadi.

Anak ni..dah lama ke berkahwin atau masih mencari ? Pak Man memulakan bicara. Saya telah pun berkahwin dan mempunyai seorang anak perempuan yang masih dijaga oleh mertua saya di Klang balas Asmah. Tapi..suami saya tidak ada kat Malaysia sekarang ni.Dia ada kat Taiwan bekerja untuk tempoh kontrak setahun..Sekarang ni dah masuk bulan ke 8 abang Is ke Taiwan dan hanya telefon sahaja yang kami jadikan bahan perbualan untuk melepaskan rindu setelah sekian lama tidak bersama..